Oliver Green opent nieuwe flagship locatie op Amsterdams Gelderlandplein

Auteur: redactie
Opening 7 november 2025
Oliver Green opent nieuwe flagship locatie op Amsterdams Gelderlandplein

Gezond eten hoeft niet ingewikkeld te zijn. Dat bewijzen Stefan Hoogeveen en Merel Keizers opnieuw met de opening van hun nieuwste Oliver Green locatie op het Gelderlandplein in Amsterdam. Met een oppervlakte van maar liefst 181 vierkante meter is dit hun grootste vestiging tot nu toe, een belangrijke volgende stap in hun missie om echt gezond eten toegankelijk te maken, voor iedereen, op elk moment van de dag.

Wat in 2019 begon met een kleine zaak in Amsterdam-Oost, groeide in zes jaar tijd uit tot een bloeiend merk met meerdere vestigingen in Amsterdam en Utrecht. Oliver Green is niet zomaar een restaurant; het is een beweging die laat zien dat gezond eten ook snel, lekker én betaalbaar kan zijn. De nieuwe locatie op het Gelderlandplein is ontworpen als flagship locatie: fris, open en met de kenmerkende Oliver Green energie waar stedelingen binnen kunnen lopen voor ontbijt, lunch, diner of een verse smoothie om daar op te eten óf to go.

“We willen laten zien dat gezond en lekker eten niet de uitzondering hoeft te zijn, maar de norm,” zegt mede-oprichter Merel Keizers. “Het Gelderlandplein past perfect bij wie we zijn: stedelijk, toegankelijk en met een publiek dat waarde hecht aan kwaliteit en bewust leven.”

Bij Oliver Green draait alles om puur eten. Geen toegevoegde suikers, geen geraffineerde oliën, geen kunstmatige toevoegingen. Wél smaak, groenten in de hoofdrol en gerechten die je energie geven. Mede-oprichter Stefan Hoogeveen heeft een achtergrond in sport, voeding en gezondheid, en ontwikkelt elk gerecht zelf. “We bouwen elk gerecht op vanuit voedingswaarde en smaak,” vertelt hij. “We willen laten zien dat je elke dag gezond kunt eten - gevarieerd, voedzaam en tegelijkertijd lekker.”

Zes jaar geleden ontstaan vanuit idealisme, maar in de loop der tijd gevormd door realisme, of zoals Hoogeveen en Keizers zeggen: 80 procent idealisme, 20 procent gezond verstand. De focus ligt op wat echt verschil maakt: vers koken op locatie om voedselverspilling te voorkomen, elektrische bezorging, duurzame verpakkingen en leveranciers die werken met seizoensproducten. “We geloven dat echte duurzaamheid begint bij de mens zelf,” zegt Keizers. “Als mensen goed voor zichzelf zorgen, maken ze vanzelf betere keuzes voor de wereld om hen heen.”

De uitbreiding naar het Gelderlandplein is mede mogelijk gemaakt door een trouwe community. Oliver Green haalde de afgelopen jaren drie keer succesvol groeikapitaal op via crowdfunding, waarmee het merk gestaag kon doorgroeien. De komende periode bereiden Hoogeveen en Keizers de volgende stap voor: een investeringsronde én de introductie van een franchisemodel zodat zij samen met gelijkgestemden hun missie verder door Nederland kunnen verspreiden.

Overig nieuws