Als antwoord op de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden, opent Domino’s Nederland twintig nieuwe vestigingen in het eerste half jaar van 2021. Dit maakt de keten bekend tijdens de publicatie van haar halfjaarcijfers. Naast nieuwe vestigingen, zet de keten dit jaar ook in op meer variatie binnen haar menu en verdere verduurzaming van het bedrijf.
Domino's Pizza Enterprises Limited moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland rapporteerde een sterke omzetgroei in het afgelopen halfjaar binnen Europa van 13,8 % tot ruim €435 miljoen euro. De sterke groei is met name te danken aan een toename van het aantal bezorgbestellingen.
Verschuiving bestelgedrag
Domino’s Nederland zag door de invloed van corona een verschuiving in het bestelgedrag. Misja Vroom, CEO Nederland vertelt: “In vergelijking met andere Europese landen, kwam een groot deel (40%) van onze omzet voor corona uit afhaalbestellingen. Op dit moment is dat nog 20%. 80% van de online orders is voor bezorging. Ook na corona zal het percentage bezorging hoog blijven. Daarom openen we record aantal winkels in de eerste helft van 2021.”
Met het openen van meerdere vestigingen in zowel nieuwe als bestaande gemeenten, verkleint Domino’s haar bezorggebieden. Misja Vroom vervolgt: “onze gemiddelde bezorgtijd is 9 minuten vanaf het moment dat de pizza uit de oven komt. Met de komst van nieuwe vestigingen, kunnen we de bezorgtijd verder verkorten. En omdat afstanden korter zijn, kunnen we duurzamer en ook veiliger bezorgen. In totaal biedt de uitbreiding van Domino’s ook werkgelegenheid aan zo’n 500 nieuwe werknemers in haar vestigingen."