Dossier : Etiquette in de horeca

15 juli 2020 Columns Longread
Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd

Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met betrekking tot het coronavirus. Anne-Marie van Leggelo, etiquette- en imago-expert, ziet dat ook: “Er heerst verdeeldheid in het land over hoe erme ...

3 januari 2020 Columns Longread
Horeca-etiquette: gedragsregels bij gebruik van e-mail en social media

Ook online zijn er omgangsvormen die je in acht dient te nemen. Je wilt natuurlijk niet alleen fysiek, maar ook via e-mail en social media een goede indruk achterlaten. Sommige ‘fouten’ maakt men niet bewust, maar het is verstandig om een aantal zaken goed te checken voordat je een e-mai ...

5 december 2019 Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft ...

28 juni 2019 Columns Interview Longread
Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?

Als horecaondernemer ben je gastvrij, vriendelijk en geduldig. Maar er zijn van die momenten dat je letterlijk uit je vel kunt springen omdat gasten vervelend doen tegen jou en je personeel. Zeer zeker op het terras, waar de hitte kan zorgen voor horecagasten met een kort lontje. Inderdaad, een kort ...

25 juni 2019 Achtergronden
Juni-editie Lunchroom: alles over thee, terras-etiquette, gebak en brood

Je kunt de juni-editie van Lunchroom weer gratis downloaden. In deze uitgave lees je het interview met de dames van Thee Leutje in Leerdam. Deze lunch- en tearoom is authentiek en gezellig, maar bovenal zijn de producten van topkwaliteit! Verder lees je over brood, terras-etiquette (Anne-Marie va ...

11 februari 2019 Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt!''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

19 november 2018 Columns Interview Longread
Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de Kerst-, nieuwjaars- en netwerkborrel. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. Zowel voor de gast als voor het horecapersoneel! De ...

9 oktober 2018 Columns Interview Longread
Kleding-etiquette in de horeca: leg alles vast!

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘kleding’. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. “Bij horecaondernemers moet het bewustzijn ontsta ...

15 oktober 2015
Mobieltjesterreur

Normaliter schrijf ik mijn columns vanuit ervaring. Dit keer wil ik graag een uiterst interessant restaurantonderzoek onder de aandacht brengen. Een tijdje geleden dook een opmerkelijk bericht op Craiglist (de grimmige versie van Marktplaats) op. Het artikel is alleen al in Nederland 100.000 keer g ...

29 december 2014
Help! Een lastige gast

"Kun je naar tafel 6 gaan? Meneer Klaver wil je meteen spreken." De weekendkracht tegenover je ziet er verhit uit en het huilen staat hem nader dan het lachen. Hij trekt het bijna niet meer. De oudere heer met het sikje blijkt op het punt te staan om op te stappen zonder te betalen. Het is zo’n a ...

1 september 2014
Nieuw: Zo heurt het

Vanaf september zal Anne-Marie van Leggelo tips en adviezen ten aanzien van etiquette geven in De RestaurantKrant. Gewapend met een vlotte pen en haar deskundige blik is zij nietsontziend wanneer het etiquette betreft. In de septemberuitgave van De RestaurantKrant laat zij zien wat er allemaal mis ...

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: