Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje: Het broodje wordt nu veel vaker besteld

Auteur: Jorien Slager
Lekkerste Lunchroombroodje 10 januari 2017
Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje: Het broodje wordt nu veel vaker besteld

Eind november won Johnny Ma van SAP Bagel & Juice Bar de verkiezing Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland van vakblad Lunchroom. De bagel, met de opvallende naam ‘BlTCH’ is een klassieker in een modern jasje, zeer goed van smaak en een lust voor het oog. BlTCH staat trouwens voor ‘Bacon, lettuce, Tomato, Cheese, Ham’, alhoewel veel gasten per abuis een ‘bitch’ bestellen. Het broodje staat nu op de kaart onder vermelding van de award en wordt daardoor vaker besteld dan ooit.

Op de kaart

“Ik heb nu op de kaart staan dat BlTCH een award heeft gewonnen en de bagel wordt nu heel vaak besteld”, vertelt Johnny. “Het is behalve een beloning voor mij natuurlijk ook leuk voor de vaste bezoekers. Veel vaste gasten zeggen: ‘we wisten al dat dit een bijzondere plek is’, maar zo’n prijs zet je toch extra in de spotlight.”

Deze prijs is een vakprijs. Daarom werd er door de jury goed gelet op de prijs-kwaliteitverhouding, mise en place (voor de niet-horecamensen onder ons: dat is de voorbereiding in de keuken, zodat het ‘in elkaar zetten’ van het broodje daarna relatief snel gaat), de originaliteit van de receptuur en uiteraard de smaak. Dat zat wel goed. 

Over ‘BlTCH’ 

Het gerecht bestaat uit een vers afgebakken sesambagel, belegd met Lollo Bianco salade, een salademix Mesclun, bourgondische beenham, tomaat, kaas, streaky bacon van Krull varken, huisgemaakte spicy garlic saus en gebakken uitjes. De prijs van het broodje bedraagt € 5,80. De prijs-kwaliteitverhouding is bij SAP dus prima in orde! 

Reacties van de jury 

“Het gerecht zag er geweldig mooi en kleurrijk uit”, “de combinatie van smaken en zeer zeker het gebruik van vlees was subliem” en “Dit broodje was uitstekend te eten zonder te morsen, maar dan moet je het eigenlijk wel met de handen eten”, luidden reacties van de jury. 

Groot effect

Johnny: “Het winnen van de prijs heb ik natuurlijk uitgebreid op social media gezet. En dat vinden mensen blijkbaar leuk. Ze gaan erover praten. Mensen vertelden me dat ze al eens langs waren gelopen, maar toch niet bij SAP Bagel & Juice bar naar binnen waren gegaan. Nadat we de prijs binnen hadden gehaald, kwamen ze ons alsnog bezoeken. Dat zijn leuke verhalen om te horen.”

“Daarnaast geeft het mij een podium. Het is mijn concept en het geeft me meer overtuigingskracht om mijn verhaal te vertellen bij investeerders of wanneer ik nieuwe partijen zoek om mee samen te werken.”

Overig nieuws